TOPPSERIEN STÅR SAMMEN I KAMPEN MOT BRYSTKREFT

Annonse:

 

Lørdag 14.10 var det Rosa sløyfe-kamp på Koteng Arena, hvor målet var å spre budskapet rundt brystkreft og årets Rosa sløyfe-aksjon.

1 av 10 kvinner får brystkreft i løpet av livet. Selv om mange overlever, blir ikke livet det samme etterpå. Mer forskning vil bidra til bedre behandling, lengre overlevelse og økt livskvalitet for dem som er, og blir, rammet av brystkreft.  

Når det er Rosa sløyfe-kamp er det viktig å farge kampen rosa! Derfor var spillere, ballhentere og maskoter kledd i rosa Coop klær, buffer og hårbånd ved innmarsj og oppvarming. Sammen med vår samarbeidspartner Coop, Rosenborg, Kreftforeningen og Brystkreftforeningen satt vi i tillegg opp rosa stand med aktiviteter, giveaways og salg av årets Rosa sløyfe.

I pausen var det straffekonkurranse der tre barn fikk skyte på Trollet, noe som falt godt i smak hos publikum. Når kampen var ferdig, fikk supporterne hilse på spillerne i Fanzone og ta bilder ved Coops «Sammen mot kreft»-bildevegg.

– Coop er hovedpartner til Kreftforeningen og vi har støttet Rosa sløyfe siden 2006. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning, forteller Unni Lunde Haagenstad, Sponsor- og medlemsansvarlig i Coop Midt-Norge og fortsetter:

– Jeg synes det er utrolig fint at Rosenborg ønsker sammen med oss å sette fokus på Rosa sløyfeaksjonen som pågår i hele oktober.

Foto: Marius Simensen/Bildbyrån.

Auksjonerer bort drakter til inntekt for Rosa Sløyfe

Helgen etter hadde Lyn Rosa sløyfe-kamp der de hadde stand med Brystkreftforeningen, delte ut giveaways, trenere, frivillige og ansatte gikk med Rosa sløyfe.

De rosa draktene Lyn brukte under kampen blir i samarbeid med Coop auksjonert bort til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen. Auksjonen varer til kl. 12.00, fredag 27. oktober. Om du ønsker å være med på auksjonen, kan du trykke deg inn her.

Foto: BillyBonkers.

 

Foto: BillyBonkers.

Samme helg markerte også Brann Rosa sløyfe. Her hadde Brystkreftforeningen stand, Coop inviterte medlemer fra Brystkreftforeningen, det var «Sammen mot kreft»-banner i TV-sonen og rosa skjorter til barna.

Annonse fra Toppserien: