OBOS og Toppserien skiller lag
OBOS går ut av Generalsponsoratet med Toppserien fra og med 2025.
Foto: Bildbyrån
I 2018 gikk flere større aktører inn som samarbeidspartnere for Toppfotball Kvinner, inkludert OBOS som siden det har vært Generalpartner for Toppserien.
– OBOS har hatt enormt stor betydning for den fantastiske utviklingen vi har sett på kvinnesiden de siste årene, sier daglig leder i Toppfotball Kvinner, Hege Jørgensen.
– Uten investeringene fra samarbeidspartnerne våre hadde vi aldri vært der vi er i dag.
Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, vil også takke for samarbeidet de har hatt med Toppfotball Kvinner, og Toppserien.
– OBOS er stolte over hva vi har oppnådd som hovedsponsor for Toppfotball Kvinner. Vi takker for det gode samarbeidet og at vi har fått være med på å se kvinnefotballen blomstre de senere årene, sier han.
Sikter mot klubber og idrettslag
Han forklarer også hvorfor OBOS og Toppserien nå skiller lag etter syv år som Generalpartner.
– I en periode der vi vet at vi vil stå i et krevende marked, vil vi i større grad bruke våre sponsorater på kvinnesiden til klubber og idrettslag. Dette håper vi fortsatt vil skape gode verdier og opplevelser for våre medlemmer, og damefotballen, sier Kjørberg Siraj.
– Det er trist at samarbeidet på liganivå nå tar slutt, men vi har forståelse for situasjonen som OBOS befinner seg i, sier Jørgensen.
Jobber med flere aktører
Toppserien ble tidligere i høst kåret til det 5. mest spennende sponsorobjektet i Norge av Sponsor Insight. Kvinnefotballen er også i sterk vekst, og det spås en seksdobling i kommersiell verdi de neste årene.
– Vi jobber med flere aktører foran sesongen 2025. Nå er det mulighet for nye spennende selskaper å få være med på dette toget som går i ekspressfart. Utmerkelsen fra Sponsor Insight er et sterkt signal på den økende interessen for produktet, sier Jørgensen.